
Jeg og Maroc snakket nettopp om ulempene ved VGB, og det at enkelte har sett seg nødt til å prostituere seg for å få visninger og kommentarer. Vi var ganske enige om noen forslag.
Kategorier
VGB burde ha forskjellige kategorier, som Samfunn, Politikk, Relgion, Kultur, Humor, Dagligliv, Betroelser etc. Og hver gang man poster et nytt blogg-innlegg, så må man velge kategori. På den måten blir det lettere å finne frem til det man egentlig vil lese, i denne jungelen av bloggere og poster.
Hvis man er interresert i å lese om Samfunn f.eks, bare klikker man på kategorien Samfunn, og kan velge blogg i en liste rangert etter poengsum.
Keywords fungerer ikke på samme måte, da folk bruker disse forskjellig. Poenget med keywords er vel å finne nøkkelord som beskriver selve innholdet altså essensen, og ikke legge alle ord i teksten som keyword. Har sett enkelte som legger ut keyword slik:
"og så gikk jeg ut i skogen for å finne"
Hvem vil vel finne på å søke på intetsigende ord som "og", "så", "gikk", "jeg", "ut", "i" osv??
Utrolig tåpelig å ha ord som ikke beskriver noen ting som keyword, det er i allefall min mening. Derfor ville kategorier vært et kjærkomment bidrag til å finne frem i blogg-jungelen.
Rankingsystem
En annen ting som burde endres, er det tommel greiene. JanJan har skrevet en post om svakheter ved tommelsystemet, den kan du lese her.
Jeg foreslår at vi får (+) pluss og (-) minus rating system i stedet. Det vil gi en bedre pekepinn om hvor bra eller dårlig en blogg-post er. Dermed kan bloggene innenfor hver kategori rangeres etter hvor mange poeng de har fått.

Eksempel: Hvis en blogg-post f.eks. har 243+ og 19- så vil den reele poengsummen bli 243-19 = 224 poeng.
Blogg-postene vil da bli rangert innenfor sin kategori, basert på poengsum. Jeg er sikker på at dette vil øke kvaliteten på bloggene her på VGB og eliminere blogghoring. For jeg har ikke lyst til å prostituere meg for å bli lest.
Hva synes dere om forslagene, og er det andre ting som kan/bør gjøres bedre her på VG Blogg?


109 kommentarer In " Blogghoring, VGB, tomler og kommentarer "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
mai 5th 2008 at 10:46 am
Jeg synes VGB minner mer og mer om en klubb og ikke enkeltstående blogger under VG-paraplyen. Det er hva jeg mener
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 10:47 am
Kategorier er absolutt nødvendig men er det vireklig nødvendig med en poengsum?
Vi har jo et tommel-system, og det fungerer ikke så verst. Hvis en person liker innlegget så gir man en tommel, hvis en annen person kommer etterpå og ikke liker bloggen så kan man simpelthen la være å gi tommel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 10:48 am
Hmm… poengsystemet må jeg si at jeg faktisk falt litt for. Det burde jo gå an å ha en prøveperiode og se hva folk synes etter en stund.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 10:52 am
Ja, et fungerende poengsystem ville jo hjulpet folk å sortere ut kvalitetsinnleggene, og da trenger man ikke å prostituere seg for å bli lest. Slik det er nå så er det jo som regel de som roper høyest som blir fanget opp og lest mest.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 10:55 am
dette kategorisystemet burde man vurdere å ha. eventuelt sende forslag til mod? (da jeg skulle til å skrive MOD skrev jeg MORD..hæhæ)
på den måten kan jeg selv velge hva jeg vil lese.. er jeg interessert i religion, da klikker jg meg inn på religion. vil jeg lese samfunnsproblemer klikker jeg meg inn på samfunn.. foretrekker jeg humor en dag, ja, da går jeg inn på humor..
og ja, keywords fungerer ikke som de skal – eller rettere sagt : vgbloggerne kan ikke bruke denne funksjonen. tas sjelden i bruk! når jeg kommenterer på andre innlegg, kommer tilbake to tre timer etter hvor det er umulig å finne det, har jeg irritert meg over at bloggeren ikke har linket til det på en eller annen måte..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 10:59 am
Oi oi oi.. Her har det blitt gjort en del tenking i helga..
Jeg synes begge ideene var gode, men er ikke helt sikker på om jeg er enig i poengsystemet. Og så ønsker jeg å fortsatt ha “siste innlegg” uavhengig av kategori. Men å i tillegg ha kategorier som dere nevner hadde vært supert
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 10:59 am
Helt ærlig?
Jeg synes forslagene dine suger big time.
Hadde jeg hatt lyst på kategorier og pluss/minus hadde jeg blogget på f.eks. Dagbladet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:02 am
Ja, jeg har lest en del på Dagbladet sine blogg greier. Det er ingen tvil om at bloggene der holder høyere kvalitet i gjennomsnitt, enn her på VG blogg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:04 am
Helt enig med Creet… VGB er sjarmerende anarkistisk, og bør IKKE organiseres som et arbeidsseminar i en eller annen ungdomsorganisasjon…
Tommel ned!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:10 am
Igjen så bruker du ditt glupe hodet, og kommer opp med gode ideer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:10 am
hehe.. dette måtte du få en tommel for!
veldig fornuftig, både kategorisering og det med poeng..
de har jo greid å lage et sånt system, da valget var? Den greia har vi jo fremdeles liggende! Skal den ligge der i to år før den skal brukes igjen?
Jeg har igrunnen ikke flere forslag, bortsett fra alle disse døde linkene til bloggerne og innleggene som er borte.. kunne ikke systemet ha luket dem ut for oss, automatisk?
(vet jeg skulle ha ryddet i egen blogg også..)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:10 am
Hvis alt skal strigles og systematiseres så forsvinner det siste av sjarmen ved vgb. Dårlig forslag. Hvorfor er det plutselig så viktig å skulle reformere hele vgb (du er ikke den eneste), det er tross alt Norges største bloggportal, det er vel en grunn til nettopp det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:11 am
Bra forslag Linguna.
Siste innlegg i hver kategori, bør jo vises en stund slik at det rekker å bli lest og bli rangert.
Kanskje alle nye innlegg vises øverst i 30 minutter eller noe, før det blir rangert?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:11 am
#6,5: VG er et alternativ til Dagbladet.
Men liker du Dagbladets bloggsystem best så har jeg egentlig ingen bedre råd enn, blogg på Dagbladet!
Så kan vi som vil ha et alternativ til Dagbladet og ikke er så fryktelig opptatt av det du definerer som “kvalitet” fortsette med vårt her.
Det går utmerket godt an å blogge og trives her inne uten å prostituere seg det fnugg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:15 am
MORD ja, kan jo godt hende det er hans egentlige funksjon (”myrde” bloggere).
Jeg er også veldig interresert i religion, og det hadde vært fint om det var et system, hvor jeg kunne finne blogger om religion. For keyword systemet, det er helt håpløst.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:17 am
I sin tid så prøvde jeg faktisk å lage meg blogg på Dagbladet, men pga en eller annen feil, så gikk det ikke å opprette blogg. Dermed ble det VGB for meg.
Dagbladet har bra bloggsystem, for de som faktisk klarer å opprette blogg der, men de er dritdårlige på det å opprette blogg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:18 am
Mange takk, fint at du er enig.
Jeg visste ikke at de allerede hadde et slikt poengsystem. Når var dette og hva er grunnen til at dette ikke ble tatt i bruk?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:21 am
#11,5: Så siden du ikke fikk til å lage blogg på Dagbladet, men egentlig hadde mest lyst til å blogge der, så prøver du istedet å gjøre VGB så likt Dagbladet som mulig?
Jeg ville heller forsøkt å kontakte brukerstøtten til Dagbladets blogg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:22 am
Mange takk, man gjør så godt man kan c”,)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:23 am
Jeg liker utseendet på bloggene, og masse andre ting her på VGB.
Det eneste jeg savner på VGB er faktisk et fungerende system for å finne frem i jungelen av blogger. Er det så ille da?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:23 am
Jeg er ikke så sikker på om jeg er enig i at det bør være forskjellige kategorier her jeg.. Slik det er nå, klikker jeg meg inn og leser de fleste innleggene og får med meg mange interessante innlegg som jeg ikke hadde lest om jeg måtte valgt kategori først.
Men å beholde “siste innlegg i bloggene” samtidig som de ble lagt inn under kategori, det kunne kanskje vært en ide..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:25 am
Haha, flott med en tommel NED. (må være min første)
Om mitt forslag ble inført så kunne du faktisk ha gitt meg minus poeng. Men siden det ikke er det, så teller ikke tomler ned. Synd.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:36 am
Skål *hikk*
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 11:37 am
#12,5: Ikke ille, nei. Det er jo bare et ønske, fra din side. Og du ba om synspunkter – og det fikk du.
Nå oppfatter jeg ikke VGB som en jungel, slik som deg, og føler ikke det samme behovet for oversikt. Som Energica sier så dumper jeg også innom mange type blogger idag som jeg definitivt ikke ville ha dumpet innom hvis vi hadde hatt kategorier her.
Random-effekten er nettopp mye av sjarmen med VGB, etter mitt syn.
Og tommelfunksjonen kan godt fjernes helt, for min del. Den har jo ikke vært her et fullt år engang og VGB funket utmerket før den kom også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 12:17 pm
Tenkte dagbladet da jeg leste forslaga dine og så andre og tenkte det samme som meg. Vurderer å opprette blogg på vgb nettopp fordi det IKKE er poenggivning på innlegga. Det blir jo som en konkurranse med + og – poeng, og jeg er ikke sikker på om det vil fungere slik du mener og tror det vil gjøre. De som allerede har store tilhengerskarer fordi de har vært her lenge vil vel kanskje + hverandre, og slik det mobbes her inne til tider tror jeg nesten bare det vil bli værre å være den som blir mobbet om man også skal motta – poeng for et innlegg som kanskje tar opp noe viktig.
Og kategorier, selv om jeg ikke er fan av perler og dill dall så hender det at jeg kommer over noen gode tips på de bloggene, og de ville jeg jo aldri kommet over om de allerede fra starten av var kategorisert som “perler”
Forslaget ditt stemmer jeg nord og ned, og vurderer nå å vente ennå lenger før jeg opretter meg egen blogg, for blir det slik du vil vil ikke jeg være med her.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 12:53 pm
Kategorier og andre tommeltottlignende systemer har vært foreslått før.
Jeg for min del er enige med dem som går i mot kategorisering. Jeg ville aldri ha klart å velge en kategori for mine innlegg, de hadde havnet i posten diverse alle sammen og da er hensikten med kategoriseringen borte.
Når det gjelder blogghoring kan man nok holde på slik av og til, men ikke hele tiden, for det vil ikke leserne akseptere i lengden. En blogg må ha mer substans enn som så for å bli lest av mange.
Det mest sjarmerende ved dette såkalte blogghoreriet er at selv enkelte av dem som beklager seg over fenomenet tyr til de samme virkemidlene av og til, men da er det alltid under dekke av noe annet.
Jeg for min del har ingen problemer med å finne frem i jungelen av likt og ulikt og det er ikke så vanskelig å styre unna titler som lukter eller stinker, hvis det er horeinnlegg man vil unngå.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:00 pm
Rating og ranking må dere gjerne leke dere med. Nå har det gått inflasjon i slike kommentarer og innlegg.
Stå for det du gjør, vis dine kommentarer der du bør.
Og for øvrig er jeg enig med Creet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:02 pm
Det beste hadde faktisk vært om bloggerne begynner å etterleve det de hevder.
Alle sier de ikke tomler annet enn gode innlegg, alle mener andre horer bortsett fra dem selv. Alle mener de setter pris på innlegg med litt innhold og god kvalitet.
Hvis dette hadde vært sant så hadde det vist igjen og vi hadde ikke hatt noe å klage over. Mange av de som klager over andres horinger horer like mye selv.
Men horing finnes i stort format og mange gir akkurat samme blogger tomler uansett innhold.
Så beste av aløt hadde vært om man kunne vært litt ærlig…ikke si noe dere ikke kan eller vil etterleve.
Hva er vitsen med å lyge? Det blir jo avslørt likevel
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:06 pm
..og da kom prestasjonsangsten snikende her ja:)) Ha en fin dag videre:))
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:12 pm
Enig med de som er uenig med forslaget , om det ga noen mening haha
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:15 pm
Kategorisering trenger ikke å være så snevert som du tror.
Det burde jo være mulighet for å velge flere kategorier. Så f.eks. det du skriver om noenganger, kunne jo kategoriseres som Samfunn, Politikk, Humor, Kultur, på en og samme tid.
Kanskje det burde være en kategori som het Sladder også, hvor du kunne putte dine øvrige blogg-innlegg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:16 pm
Du har da ingenting å frykte Diva, for du skriver bra.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:17 pm
Ps det rating systemet suger big time da , gleden ved å blogge , iallefall for meg tror jeg hadde blitt borte om noen av mine innlegg hadde ligget på -100 for å si det sånn, slik det er nå kan folk gi en tommel om de ønsker det , synes innlegget er bra , eller noe de selv mener, og de som er uenig kan enten velge ikke si noe i det hele tatt eller legge igjen en kommentar om det før de stille forsvinner ut av bloggen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:17 pm
Ja noe skal man da være uenige om også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:17 pm
Oj, her var det meninger om mangt blandt kommentaryterne. Kan vi utvikle det litt, slik at vi kan få til en liten krangel òg? Lenge siden sist?
La oss være enige om èn ting: Et rangeringssystem som det kan jukses med, er mangelfullt, – uansett!
Forbedringer må til! Det som da gjenstår å diskuetere: Skal systemet forbedres, eller rangeringen?
Nå ble jeg sliten av all den tenkningen jeg har lagt inn i denne kommentar, eller var det annet sted?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:22 pm
#9,: Nei, det var vel ikke et poengsystem, men en form for å kategorisere innlegg.. den som ligger ved siden av boksen der “du kan skrive det du har på hjertet..”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:24 pm
Jeg forsøker å bare tomle bra innlegg. Jeg tror ikke jeg har gitt tommel til en eneste blogghore hittil, men jeg kan jo huske feil.
Nå er jeg litt usikker på hva du mener videre her, men jeg har i allefall foreslått noen forandringer på VGB, som jeg vil kunne trives med.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:31 pm
Humm, den har jeg ikke lagt merke til. Men visst pokker burde vi ha kategorisering.
Dermed kunne alle lettere finne det de er interresert i å lese.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:33 pm
Ja, en prøveperiode med poengsystem og kategorisering er ikke å forakte. Og etter en måned eller to så kunne leserne gitt sin tilbakemelding til VG, sånn at de kunne avgjøre om det skal inføres permanent.
Jeg tror i allefall at det hadde bidratt til å øke kvaliteten på bloggene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:34 pm
16.5 Slemfant
Sladder? Insinuerer du at jeg bedriver sladdervirksomhet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:37 pm
Haha ola
Jeg er enig i at et nytt rankingsystem må være vanskelig å trikse med. Det kan være IP basert f.eks. slik at en IP teller kun engang.
Jeg får litt dårlig samvittighet over at jeg kanskje har overanstrengt din hjerne, men ønsker god bedring c”,)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:39 pm
Ehh, sladder du? Humm, neimen om jeg vet.
P.S: Jeg liker nickforslaget ditt. Slemfant, joa, det høres ut som meg c”,)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:42 pm
Btw: Du avga forresten kommentar nr. 900 i min blogg. Ikke så verst med tanke på at du bare har gjort avgitt to kommentarer. Gratulerer!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:44 pm
En Country Club kanskje? Hvor bare de rikeste pappaguttene og deres damevenner får innpass?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:46 pm
Jeg tror neppe at noen av dine innlegg ville ha ligget på -100, eller under 0 for den saks skyld.
Jeg ville synes det er kult å få litt negative tomler eller poeng.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:47 pm
Neimen om jeg vet. Har ikke sett noen blogg med tilsvarende forslag hittil. Men det var kanskje før min tid?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:53 pm
Selvfølgelig er du velkommen med dine synspunkter. Er fint for deg at du finner frem i jungelen. Skulle ønske jeg også gjorde det.
Kan vel hende en blir litt lei av å klikke seg inn på innlegg med spennende overskrifter, for så å finne ut at det bare er tull og tøv. Det hender meg ofte.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 1:57 pm
Selv de mest perfekte og beste alternativer, har et forbedringspotensiale og kan trenge fornying nå og da.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 3:12 pm
Det er då eg undrar over i kva kategori eg høver best.
Sant å seie er eg ikkje så nøyen på det berre eg får ein tommel
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 3:22 pm
#22,5 ler tror du ikke vennen ? Snill du hehe, men prestasjonsangst til tusen ville jeg iallefall hatt haha
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 3:28 pm
Jeg syntes du og Maroc tar dette alt for seriøst. Poengrangering, kategorier, blabla.
Dårlig forslag! -1
Det kommer til å ble helt dølt her med det systemet. Det kommer til å bli slik at folk bare befinner seg inne på enkeltkategorier og går glipp av innlegg de trodde de ikke ville lese, men de leste allikevel og ble positivt overrasket.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 3:29 pm
Jeg er HELT imot alt sammen, kanskje med unntak av de delene jeg er for!!!
mvh
GLV
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 3:55 pm
Som flere andre her, er jeg heller ikke for en slik kategorisering. Jeg leser mange forskjellige innlegg, kan nesten garantere at jeg aldri hadde lest dem om de var lagt innunder en eller annen kategori som i utgangspunktet ikke interesserer meg. Vet neimen ikke hvor mine innlegg hadde hørt til.
Når det gjelder blogghoring, synes jeg ofte det er artig. Utrolig å se hvordan kommentarrekka utvikler seg. Koser meg, jeg, da:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 5:37 pm
Henger meg på #28 tilhengerfeste
Det blir litt for mye av det gode.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 5:44 pm
Hei!
Jeg skriver gjerne under på et kategori forslag.
Tommelen bruker jeg på de jeg syns er bra, men også for å få en link på min side hvis jeg har kommentert og vil følge med på en diskusjon senere. Det trenger ikke være et kvalitetsstempel eller et uttrykk for enighet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 5:50 pm
Tullete forslag med poeng. Vi er uansett alle forskjellige (heldigvis) – og liker forskjeligge typer blogger/innlegg. Vet ikke om jer liker tommelsystemet heller jeg – siden det er så lett å lure det, har jeg lest ihvertfall. Hvis et innlegg har tusen poeng er det ikke dermed sagt at jeg liker det innlegget, og hvis det skal være slik her at man må kunne skrive perfekt så gidder ikke jeg å blogge lenger.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 6:25 pm
Du hører nok til i kategorien Lyrikk med budskap.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 6:26 pm
Jeg leser også litt her og litt der, og det er lenge mellom de virkelig gode bloggene.
VGB bør nok beholde “siste innlegg i bloggene” selv om de får kategorier. Også “siste kommenterte”, slik at de som liker anarki kan få beholde sin måte å lese blogger på.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 6:29 pm
Nei, ikke som en konkurranse. Bare litt bedre oversikt og litt lettere å finne frem til kvalitetsbloggene.
Vel, det stiller jo litt krav til folk da. En må jo håpe på at de ikke gidder å gi minus poeng til folk, med mindre det er noe galt med blogginnlegget.
Du kan bare opprette blogg med engang, det er ikke så ille her som du kanskje har fått inntrykk av. Og selv om de skulle innføre mine forslag, så vil de vel beholde det andre systemet for å finne frem i bloggene.
Det er ikke noe i veien for at de to systemene kan eksistere paralellt, side ved side.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 6:31 pm
Haha, takk for kritikken.
Jeg tror ikke det blir så ille. Folk vil da vel fortsatt klikke seg inn på tilfeldige blogger, selv om det blir lettere å søke på det man er mest interresert i å lese.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 6:32 pm
Takk, det var veldig oppklarende c”,)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 6:32 pm
Schååål!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 6:33 pm
Greit nok, vi har alle rett til å ha vår egen mening
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 6:33 pm
Okei dokei…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 6:34 pm
Godt poeng. Vi mangler også et system for å finne tilbake til der vi sist kommenterte.
Det burde jo være en slik liste med de ti siste man har kommentert.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 6:36 pm
Så så, jeg snakket ikke om perfeksjonisme om at alle må være perfekte.
Når jeg snakker om kvalitet så mener jeg forskjellen mellom et godt gjennomtenkt blogg-innlegg og et par linjer som er knotet ned på 10 sekunder.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 7:27 pm
Poeng (les:tommel)
Enig!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 7:30 pm
#16,5
Hva med de stakkarene som tiltross for dysleksi blogger? Jeg har fulgt med og sett hvordan de blir behandlet her inne. De som konsekvent kommenterer skrivefeil og ikke innholdet ellers i bloggen kommer til å få seg nytt leketøy i tillegg til sine krasse kommentarer til den stakkars dyslektikeren. Er ikke VGB et sted ALLE skal føle seg velkomne da?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 8:04 pm
Men altså. Da er vi litt inne på det der populæritetsopplegget. Syns det +- systemet hørtes skikkelig tullete ut. Hvordan i alle dager vil det gå for nye bloggere da? Her inne har jo folk sine faste lesere og slik vil det sikkert fortsette å være være seg horinlegg eller annet. Men kategorier hørtes ikke dumt ut. Men ikke etter poeng. Da måtte det vært etter nyeste innlegg for at det skal bli mest rettferdig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 8:10 pm
Jeg tror kanskje du har fått det feilaktige inntrykk av at jeg er en veldig kynisk og slem fyr, som oppfordrer til mobbing av folk?
Jeg har aldri noensinne mobbet noen for skrivefeil, og jeg synes heller ikke det er bra å mobbe folk som lider av dysleksi.
Men du skriver jo uten feil, så da er det bare å opprette blogg. Om du gir meg et pip etter du har opprettet bloggen din, så tar jeg en tur innom og leser.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 8:11 pm
Fint c”,)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 8:13 pm
Tja, kanskje et slik rankingsystem vil virke litt skremmende på “nye” bloggere her.
Men kategorier hadde i hvertfall vært kjekt, sånn at man kan lettere kan finne det man vil lese. I mitt tilfelle, Samfunn, Politikk, Kultur og Religion.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 8:23 pm
Er det noen som har foreslått å heller innføre en øvre grense på hvor mange innlegg man kan skrive daglig?
Hvis denne såkalte horingen er så problematisk så er vel det eneste veien å gå?
Kategorisering på VGB er dødfødt, det ser jeg nå, kun to år etter at jeg selv la fram et freidig forslag om dette.
Hvis du vil ha et annet system så er vel kanskje dagbladet og wordpress stedet for deg?
mvh
Kristian
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 8:30 pm
#35,5
Nei jeg har ikke oppfattet deg som en mobber eller som en som oppfordrer til det, men det er systemet med + og – jeg kanskje føler vil bidra til økt mobbing her inne. Og jeg har merket meg noen “gjengangere” som henger fast inne på bloggene til enkelte, og da ikke for å kommentere innholdet i innlegget, men skrivefeilene.
Jeg har ikke noe imot deg og ditt, men det er systemet du foreslår jeg ikke helt kan like.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 8:33 pm
“nye” ?? Hva innsinuerer du egentlig? Ellers så sa Kristian det så greit. Hva med å benytte seg av en annen bloggportal som oppfyller dine ønsker?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:08 pm
Ja, hvordan definerer man egentlig nye bloggere?
Er de “nye” i 1 time, 1 dag, 1 uke, 1 måned eller 1 år?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:11 pm
Jeg blir så jævla lei….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:13 pm
Velkommen til min blogg Kristian *gjøre som STARLETT*
Det var et meget godt forslag å begrense antall blogg-innlegg pr. dag. Jeg skriver jo max ett pr. dag og ikke hver dag heller, da jeg ser ingen grunn til å overøse folk med med det ene blogg-innlegget etter det andre på én og samme dag. Det er bare store forfattere som kan tillate seg å gjøre slikt, som vet at de har en haug med fans.
Nei, Dagbladet sin blogg system har noen bugs, særlig når det kommer til å opprette blogg. Og VGB har best blogg design rent visuellt. Så jeg kommer nok til å bli her uansett.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:14 pm
Av hva da?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:15 pm
Greit nok det Hilde. Det var bare et forslag.
Håper du oppretter blogg allikevel, sånn at vi kan lese hva du ellers har på hjertet.
Lykke til c”,)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:17 pm
Man kan foreslå til man blir blå i trynet, men erfaringsmessig gjør ikke vgb noe med det.
Jeg har for eksempel personlig vært i dialog med en prosjektleder på telefon. Han var veldig positiv til et forlag jeg hadde til å hindre forfalsking av nick (dvs. at noen bytter ut sitt eget nick med noen andre sitt under “Ditt navn” i kommentarboksen).
Det er en jobb som tar noen få minutter å implementere.
Han sa at dette var noe som skulle komme høyere opp på prioritetslisten. Dette var nemlig på våren i fjor og de skulle jobbe med den store oppgraderingen sin til sommeren.
Som sagt, dette var en jobb som hadde tatt minutter og ikke timer å fikse… Det godt over et år siden.
Så man kan foreslå, men ikke ha for høye forhåpninger om at vgb hører.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:19 pm
Huffda, det er dumt at de bare jatter med deg, men gjør ingenting. Er nesten så jeg synes de har holdt deg litt for narr. Fysjom!
Mine forslag er oversendt til VGB redaksjonen, men jeg har ikke fått noe svar enda. Kommer neppe til å få det heller
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:21 pm
min erfaring fra andre nettfora, der man har hatt både pluss og minushonnør, er at minusen blir brukt mer systematisk, flittig og med ondt i sinne eller plussen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:24 pm
Takk for at du deler dine kloke ord Zuul.
Ja, jeg ser ditt poeng. At noen vil finne det for godt å misbruke et slikt rangeringssystem, til å mobbe andre bloggere og gi dem masse minus. Det vil i såfall være veldig slemt gjort.
Med mindre vi kan forvente god moral og bra oppførsel av VG bloggerene, så bør vi nok legge mitt nye rankingsystem-forslag på is.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:28 pm
Tanken er god, men det fleste nettsteder jeg har vært på der sånt har eksistert har gått over til kun positivt honnorering, nettopp fordi folk som flamer aner misbruker det.
Skal man innføre sånt tror jeg nesten man må vise både pluss og minus, og at man må logge inn for å gi minus og pluss. Rett og slett. sånn at terskelen for misbruk høynes
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:34 pm
Så fint at vi kan legge våre “kloke” hoder i bløt Zuul.
Din idé er kjempebra.
Man må selvfølgelig være innlogget for å gi rating, og all rating blir logget slik at vedkommende det gjelder kan lese historikken, og se om det er noen som mobber ham/henne. Så hvis noen gjentatte ganger gir minus rating til en blogger, så kan vedkommende rapporteres til moderator og kanskje bli utestengt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:46 pm
Jeg liker VGB systemet akkurat som det er i dag, med mulighet for selv og legge inn stikkord der du vel i realitet selv legger kategori for ditt innlegg.
Skal man så lese innlegg om f.eks religion, så søker man på det og vips så får du opp innlegg med religion som stikkord. Da må enhver lage stikkord selvsagt:)
Men man kan da og søke på fritekst, og da kan man finne mye annet og rart!
Jeg vil ikke at vi skal settes i “båser” ved og få innleggene innen den og den kategori.
Mye av det jeg liker på VGB er selve “spikersuppa”. Den blir det du legger oppi, og vi finner våre “favoritter” etter og ha trålet alle nye innlegg, alle siste kommenterte osv.
Hadde vi blitt satt i “kategori-båser” er jeg hellig overbevist om at jeg hadde misset flere av de jeg i dag har funnet, fordi jeg i realitet ikke ville søkt på det og det.
Noen innlegg er jo flertydig.
Nå mener du sikkert at man i så fall skal kunne ha flere enn en kategori, men da er det jo akkurat det samme som stikkord, ikke sant:)
Jeg synes godt om mangfoldet selv om jeg og kan bli irritert når det spammes som værst her inne. Da trekker jeg meg heller ut, og stikker innom senere når jeg føler at det “har roet seg”…hehehe
Det er absolutt ikke alt jeg heller liker fordet om jeg omfavner mangfoldet, men jeg synes oppriktig at alle har lik rett til og være her og alle må slutte og syte om hvordan de forskjellige benytter sine blogger.
Vi er sikkert alle som en like glade i våre helt egne blogger:))
Tommelsystemet er svært misvisende synes jeg.
Da går jeg får ditt rankingsystem! kan man gi minus hvis man ikek liker det?
De har det rankingsystemet på Dagbladet, og jeg forstod det ikke før du sa dette her. men jeg liker ikke Dagbladets blogg.
Nitrist!
Og snakk om og havne utefor og ikke føle seg i et “miljø”.
Her ER et milø! Det er derfor det systes så jæ…. i tide og utide …*knegg*
Kvell’
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 9:50 pm
Dette med kategorisering har vært oppe til debatt et utall ganger. Og så er det slik at VG har fått det for seg at man bare kan ligge i èn kategori, et standpunkt jeg ikke har mye til overs fo.
For å bruke meg selv som eksempel:
Siden jeg skriver mye om samfunn og mye om politikk så burde jeg vel strengt tatt ligge i begge kategorier?
“Nei”, sier VG. Kun en kategori. Så kunne de kanskje ha løst det ved å ha en kategori som het “samfunn/politikk”?
Men så har jeg jo også den største “fotobloggen” på VGB med borti 8000 fotografier? Men nei, ligger jeg på politikk så kan jeg selvsagt ikke ligge under “foto” (sier VGB) Det blir jo helt feil? Og så er det jo slik at man kan endre interesser og plytselig ville skrive en masse om en spesiell hobby? Eller sport? Eller …
Så sier VGB at man tenker deg dette løst via “stikkord”, men – det forutsetter jo at alle forstår hvordan de skal bruke stikkord? Og siden VGB etter 3 års drift fortsatt ikke har greid å lage en bruksanvisning for denne bloggen, så har jeg ikke de største forhåpninger.
Men for de som måtte lese dette hjertesukket, så er altså et “stikkord” spesielle ord som anses relevant for vedkommende innlegg f.eks. politikk SV Ap AFP LO pensjon til et innlegg som omhandler pensjoner og AFP-ordningen.
Da kan man altså søke på et relevant ord og få opp en mengde innlegg som berører saken. Slik er det tenkt!
Men så er det slik at man kun får opp èn resultatside! Resultatside nr 2 blir en side fra søkermotoren Sesam og den kunne man nok godt vært foruten. Da er det nesten bedre å søke på http://www.Google.no etter VGB+”stikkord”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 10:09 pm
#45
Siden jeg skriver mye om samfunn og mye om politikk så burde jeg vel strengt tatt ligge i begge kategorier?
—–
My point exactly!
Med stikkord når vi mye breiere, og alle og enhver kan velge hva de skal kategorisere sine innlegg som.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 5th 2008 at 10:13 pm
Nå er jeg jo fersking Jeg har alltid vært interressert i alt mellom himmel og jord og det som er utenfor og under og inne i.Der er mange steder man kan finne diskusjonsforumer i de enkelte fag.
Men det er også interressant å “surfe” på andres meninger om hverdagslivet.
Å sette en prislapp (tommel) minner litt om konkuranse som i sport. Man må anstrenge seg mer og mer for å holde stillingen, helt til man “brekker staven” og det blir det man husker av hele greia.
Et lite rosende ord, eller det motsatte er vel bra nok.
Som du Snillfant var inne på: Hvorfor kommer det ikke opp en melding om at du har fått en kommentar på det og det innlegget, slik at man kan svare så fort som mulig?
En annen ting er at man i tittelen kan skrive en signatur som noen gjør. Da kan man gå inn der umiddelbart dersom vedkommende er interressant å lese. Da vil også mange som bare er interressert i å fleipe uten å gå dypere, snart miste sansen for vedkommende. Det betyr ikke at man skal opprette et A og B lag. Man vil jo likevel “surfe på den enkeltes tittel (emne).
Bare en tanke……
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 12:37 am
Jeg er tildels enig på det kategoriserngsforslaget og poengsystemet. Men det kan fort også bli for “mye” av det “gode” som #28 skrev. Dette vil si at sånn som det er nå så er det kanskje et “jungel”, men man blir positivt overasket iblant ved å bare klikke seg inn i en blogg bare på grunn av tittelen til artikkelen. Med katologisering så vil man fjerne denne “positive-overaskelsen” og det kan fort bli for monotont i det lengste. Altså i den forstand at man hele tiden går inn på de samme bloggene og møter ikke på noe nytt. Men dette er min mening, man kan stille seg uenig til dette.
Poengsystemet har også sine ulemper. Et av dem er at det kan fort bli alt for konkurranserettet og dette kan føre til mer “blogghoring” som man egentlig ville unngå. I verstefall så kan man få noe nytt som heter “bloggpimping/hallik”, hvor man selger andres blogger ved å kommentere positivt hele tiden. Den andre ulempen er at hvis man i grunn “misliker” bloggeren så vil man hele tiden gi han/hun minus. Som en slags patetisk digital “personal vendetta”. Hehe, kanskje jeg er på villspor? Så poengsystemet kan også bli misbrukt av mennesker som er “henvgjerrige” på en eller annen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 1:45 pm
Keyword fungerer bare om alle har forstått poenget med det. De som gjør som jeg beskrev, og legger inn alle ord som keyword, de roter det til.
Nei, kategori er ikke det samme som stikkord. For det vil da aldri ha blitt laget en kategori for hvert eneste ord, slik som “Og”, “så”, “i”.
Mangfold er viktig det, men det er vanskelig å finne frem for de som ikke har flere timer å bruke hver dag på å lese blogger. Det mest betenkelige er nok at de som er ute etter seriøse blogger antageligvis leser litt på VGB, får inntrykk av at dette er en arena for useriøse oppmerksomhetsyke folk, og skygger banen. Synd.
Vi er enige om at tomler er misvisende, så et anti-juks rankingsystem hadde gjort seg. Med eller uten mulighet til minus poeng.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 1:53 pm
Fint at du nevner dette ARGUS. Jeg ante ikke at VGB ville bli så kategorisk at man ikke kan ligge i flere kategorier samtidig. Det er dumt. Folk er da ikke så nerdete at de har bare én interresse i livet.
Haha godt sagt. Bruksanvisning ja, det er mangelvare her. Har måttet finne ut det meste selv, men jeg har også tittet litt i Hjelpebloggen som du har promotert.
Fint at du gir forklaring til de som ikke har forstått dette med keyword. Kanskje du burde skrive et blogg-innlegg om keyword som kan bli indeksert i hjelepbloggen? For det er en del som ikke skjønner dette med keywords/stikkord, det er helt sikkert. Og det ødelegger for oss andre.
Sesam søketjeneste er ikke noe bra. Jeg har prøvd å søke på “Snillfant”, får ikke opp en dritt. Ikke engang min egen blogg. Eh, det har visst endret seg. Forsøkte nå nettopp og fikk opp 120 treff. Woah!
På google derimot, får jeg opp 43.200 treff på Snillfant i VGB.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 1:59 pm
VGB trives jeg med som det er..
Det du beskriver finner du vel forsåvidt på VGD:
http://www.vgd.no
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 2:03 pm
Alle på VGB er noen store tøser
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 2:04 pm
Takk for et interresant innspill kungfuz
Det er mange som ikke liker konkurranse mentalitet og sikkert derfor ikke ønsker et ratingsystem heller. Men hva med en mulighet for å stå utenfor systemet. At man kan slå av og på eventuell boks med ratingmulighet?
Jeg er ikke sikker på om signatur i tittelen virker innbilsk eller ikke. At man kanskje tror man er så populær, at ved å sette sin signatur i tittelen, så kommer fansen løpende uansett hvor kjedelig tittelen kan være?
Jeg bruker bare mitt nick i tittelen, om det er relevant for innlegget. Og det er neppe noe trekkplaster ser det ut til. Jeg tilhører nok C-laget c”,)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 2:07 pm
VGD FemIce? VG debatt har kategorier ja, men jeg har gått lei VG debatt, nettopp fordi det kryr av useriøse kranglefanter der.
Min målgruppe ville vært de sofistikerte og intellektuelle med egne meninger, som ikke er medleom av ytterliggående grupper. Og de har rømt fra VGD og befinner seg på aftenpostens debatt sider.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 2:10 pm
Selv med kategorisering så bør man også ha en “randomeffekt” i form av “siste innlegg” og “sist kommenterte” hvor man kan klikke seg inn på de mest skriktende overskriftene om man vil.
Ja rating og rankingsystemer kan bli misbrukt. Det meste kan bli misbrukt der hvor moral og etikk er mangelvare.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 2:11 pm
Godt poeng, du burde jo kunne ligge i Samfunn, Politikk, Kultur, Lyrikk, Prosa på en og samme tid. Så lenge du ikke ligger i en “i” eller “og” kategori
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 2:12 pm
# 45B
Sesam’s store svakhet er jo at den regerer på andres kommentarer.
Hvis jeg søker på Argus-37 på Sesam får jeg riktignok 20-30 000 treff, men ingen til egen blogg. jeg sjekket de 100 første og alle gikk mot kommentarer avgitt av andre bloggere. Helt håpløst!
ET tilsvarende søk på http://www.Google avstedkom ca 2 millioner treff, men egen blogg kom opp ikke mindre enn 3-4 steder blandt de første 5-6 resultater. det kaller jeg “søkemotor”. Sesam er en vits, men den er altså, som VG, eiet av Schibsted-gruppen!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 2:18 pm
Ja, Sesam henger seg mere opp i kommentarer. Jeg fant ikke min egen blogg på Sesam heller. Derimot fant jeg ut at Carpe50 har takket meg og noen andre i et blogg-innlegg datert 23. april, som jeg ikke har lagt merke til før nå. Det var jo litt praktisk at jeg oppdaget den. Men ellers er Sesam dårlig.
På Google så var det første treffet på “Snillfant”, et innlegg i min egen blogg.
Så som du selv sier, Google er utrolig mye bedre enn Sesam.
Vi skal ikke se bort i fra at Sesam kanskje har en dårlig gummistrikk-motor, med tanke på å spare miljøet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 2:19 pm
Takk skal du faen meg ha!
Hvem er du forresten, og på hvilket grunnlag uttaler du deg?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 2:21 pm
Er forøvrig imponert over hvor mange treff ditt søk avstedkom, i forhold til mitt søk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 10:20 pm
jeg syns har noen poenger, absolutt. Særlig problemet med å finne tilbake til en blogg du har kommentert har jeg opplevd.
Kanskje det kunne løses på samme måte som det er gjort når det gjelder tomling: En liste med de siste 10 eller 20 innleggene du har kommentert kunne ordnet det. Enten som en synlig liste på bloggen din, eller som en liste du fant på kontrollpanelet.
At vi ikke er så flinke til å bruke stikkord får vi vel ta ansvaret for selv, men å kategorisere blir for snevert syns jeg. Da mister man nok mange innlegg som man egentlig har lyst til å få med seg.
Hvilken kategori ville du sette din egen blogg i?
Pluss og minus åpner bare for misbruk.
Hvis man ikke liker et innlegg kan man jo bare gi det en negativ kommentar.
La bare blogghorene holde på. Man blir ikke kvitt dem uansett og de kommenterer jo stort sett bare hverandre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 11:34 pm
det er artig at du fant innlegget mitt til slutt, Snillfant!
jeg har oppdaget det samme med sesam, det duger ikke! når jeg søker på et ord i vgb bruker jeg jo det lille feltet her på bloggsiden, men finner jeg ikke det jeg søker på side en, kobles vi jo alltid opp til sesam på andresiden. da er den alltid på jordet..
jeg ender opp med google eller gode gamle kvasir.. de gjør jobben mye bedre!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 11:37 pm
Hei starmite (har ikke sett deg her før) velkommen på bloggen min
Ja det burde være en liste over de innlegg man sist har kommentert. Den kan vise de siste 10, og ha en (vis flere) link, hvor man kan klikke for å få liste over de siste 100 for eksempel. Det hadde vært veldig kjekt.
Jeg tror jeg måtte velge kategori da jeg registrerte meg her og da valgte jeg Samfunn.
Det er vel der jeg hører mest hjemme, men jeg synes man burde få ha flere kategorier, om man ikke er veldig snever da.
Jeg skriver hovedsaklig i kategoriene Samfunn, Politikk, Kultur, Relgion.
Hvilke kategorier ville du ha plasert deg selv i?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 6th 2008 at 11:39 pm
Ja Carpe, Sesam gjorde nytten sin for første gang. Ellers er den helt håpløs, som ARGUS og du påpeker.
Google ruler c”,)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 8th 2008 at 9:10 pm
Oj, eg kom over innlegget ditt litt tilfeldig… via, via… og eg vart litt sjokkert over heile debatten.
No ska det seies at eg e ny i bloggverden, og har oppretta bloggen på oppfordring med et spesielt formål å holde kontakt med ei avgrensa gruppe menneska.
Så eg stilla meg litt uforstående til behovet om at flest mulig skal lese innleggene. Begrepet blogghoring e nytt for meg, og eg skjønna ikke koffor nån skulel ville “prostituere” seg for å få folk til å lese… Hallo? E det nån av dokker som lev av bloggan dokkers? Tjen dokker nåkka på å bi lest av andre?
Ikke misforstå, eg dissa ikke grunnan dokkers for å være “out there”, berre lura på om nån vil opplys meg om ka det gir dokker?
Hilsen
uvitende, men lærevillig…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2008 at 4:54 pm
Hva er egentlig bogghoring? Jeg tror det å ha en mening logisk sett innebærer å forsøke å hevde seg. Da er det naturlig å forsøke å finne måter å få sin mening spredt på.
De som bare er ute etter antall treff får holde på med det. Jeg er mer fornøyd med en kommentar som viser at leseren har tatt meg på alvor enn masse treff og et lass med ja- og ha- kommentarer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende