I dag var jeg i godt humør inntil jeg så nyhtene kl 15.00. Det var da jeg ble klar over at verden er full av idioter, og de største idiotene er de som sitter i regjering.
Audun Lysbakken og idiot vennene hans har i dag bestemt, at barn skal sove minst en natt hos hver av foreldrene hver uke, ved delt foreldreansvar, og videre at det er forbudt for en arbeidsgiver under intervjuvet å spørre en kvinne om hun planlegger å få barn eller adoptere.
Herregud, nå får det være nok overformynderi. Helvetes dumme politikere, særlig de fra SV. Skulle ønske at de fikk seg et liv, slik at de kunne slutte å behandle norske statsborgere som noen jævla snørrunger.
Du lurer kanskje på hva som er galt med forslagene eller hvorfor jeg reagerer? Ja det skal jeg si deg. Når man får barn, så bør man være såpass oppegående at en vet at barn alltid kommer først. Det er et enormt ansvar og foreldre bør vite såpass at en må legge til side alle barnslige konflikter for å sørge for at barnet får det best mulig, uten at myndighetene må komme med bestemmelser i hytt og pine og overformynde dem. Barn har det best når de har trygge omgivelser og får bo sammen med sin omsorgsfulle mor og far i en stabil familie, og slipper å bli sendt rundt som en jævla pakke hver uke! Og vet ikke foreldrene såpass, så burde de ikke fått barn i første omgang. Nemlig!
Når det gjelder forbudet mot å spørre en kvinne om hun planlegger familieforøkning enten via graviditet eller adopsjon, så er det fordømt idiotisk også. Ikke alle firmaer har så god økonomi at de har råd til å ansette noen som kanskje etter noen få måneder må ut i barselpermisjon, eller lignende grunnet familieforøkelse, slik at firmaet må ansette vikar og således betale dobbelt opp (lønn til hun som er i permisjon, og lønn til vikaren).
Derfor vil dette idiotiske forslaget i realiteten føre til at færre kvinner blir vurdert for en stilling. Det sier seg selv hvorfor, men jeg kan jo forklare nærmere da jeg vet det er en del idioter som leser bloggen min. Altså hvis man ikke har lov til å spørre en kvinne hva hun planlegger i fremtiden, er det stor sannsynlighet for at man vil foretrekke menn, fordi menn kan ikke bli gravide!
Noe som betyr at vi vil få færre kvinner i ledende stillinger og i privat sektor. I offentlig sektor vil man antageligvis fortsette med å ansette kvinner i dårlig betalte stillinger som sykepleier etc. uansett om de planlegger å få barn eller ikke. Det er jo uansett en lønn de ikke går an å leve av, så da spiller det ikke så stor rolle for dem.
Konklusjon: De forslagene i dag, er en svekkelse av likestillingen, intet annet. Jævla dumme politikere!
Jeg pleier vanligvis ikke å bruke så grove utrykk, og jeg oppfordrer ikke til straffbare handlinger, men han Audun Lysbakken skulle faen meg vært voldtatt med dildo. Ikke for det jeg tror det hadde hjulpet på IQ’en hans, men det kunne hende han fikk nok å tenke på, slik at han lot oss få være i fred en stund fremover.
For psykisk helsevern og sånt det er nemlig forbeholdt våre politikere. Selv om alskens gærninger og tikkende bomber må gå løs på gaten, så kan Kjell Magne Bondevik, Knut Storberget og andre gærne politikere tilbringe uker på lukket anstalt og således få hjelp når de måtte trenge det. Dørene står åpne for Lysbakken også.


10 kommentarer In " Å herregud er det mulig?? "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
mars 9th 2010 at 4:51 pm
Hæhæhæhæhæh!
Æ like det! Terningkast seks.
Svar:
Fint at du er enig
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 9th 2010 at 4:57 pm
Det er vel allerede forbudt å spørre om man planlegger å bli gravid? Det anses i hvert fall som kvinnediskriminerende å ta hensyn til noe slikt i valg av søkere. Du kan selvfølgelig ha rett i at dette gjør det vanskeligere for kvinner i en viss alder å få jobb, men det er ikke noe nytt.
Det er staten som betaler fødselspermisjon, ikke firmaet, så det er ikke et argument for å velge bort kvinner. Men det kan selvfølgelig være ekstrakostnader ved å leie inn en dyrere vikar eller bruke ekstra tid på opplæring.
Forresten finnes det nok av folk som ikke burde bli foreldre… men er enig i at myndighetene ikke kan bestemme at barnet skal flytte frem og tilbake hele tiden. Bor foreldrene i samme nabolag kunne det kanskje være praktisk mulig. Men hvis det er litt fysisk avstand kan jeg ikke skjønne at det gå an heller. Eller skal staten bestemme hvor stor avstand det kan være mellom skilte par?
Svar:
Deres Majestet
Ja det er vel kanskje det, men de som har bestemt det, vet ikke hva ordet diskriminering betyr. Å bli gravid er vel ganske naturlig for en kvinne, før eller siden. Men sjelden blir menn gravide. Det betyr ikke at man diskriminerer bare fordi man sitter inne med den kunnskapen om naturens orden, og kanskje tenker litt praktisk om firma økonomien ikke er den aller beste. Jeg har for tiden ingen ansatte, men vil i allefall ikke ansette noen som innen kort tid kan finne på å bli gravid. Gjør det meg til mannssjåvinist?
Når det gjelder den bestemmelsen om barn, så er det mye klokt i det du skriver. Og jeg er veldig enig i at det kan bli problematisk om ene forelderen bor i Nord Norge og den andre i Oslo, at barnet må sendes frem og tilbake ukentlig som en annen postpakke. I tillegg til de ulempene dette medfører, vil barnet ta skade av dette. Barnet vil bli rotløst, usikkert og få identitetsproblemer. Man kan tenke seg åssen det er å vokse opp og ikke vite hvor man hører hjemme. Men dette skjønner ikke den premieidioten Lysbakken.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 9th 2010 at 10:41 pm
Den konklusjon kom jeg med for mange år siden, men selvsagt veldig enig
Svar:
Du er visst alltig enig med meg du, selv om du mener å ha kommet meg i forkjøpet igjen. Thi-hi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 9th 2010 at 11:28 pm
Jeg fikk selv avvisning på en jobb i min ungdoms vår fordi jeg var i den alderen hvor jeg kunne risikere å bli gravid…
og jeg hadde ikke engang kjæreste da, for fan…
Svar:
Mhm, det var dumt at du ikke fikk jobben. Skal jeg tolke det som du er enig med meg da, siden du hadde antagelig fått jobben om man fikk lov til å spørre om en kvinne planlegger familieforøkelse? Og hva synes du om at barn må bli sendt rundt som en annen postpakke ukentlig i henhold til den nye bestemmelsen da?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 10th 2010 at 1:30 am
Sinna i dag vennen ?
Enig at det begynner å bli litt for mye overformynderi ..
Ps glad jeg hadde på meg briller var nesten så jeg måtte frem med forstørrelsesglasset for å lese hihi
Svar:
Overformynderi, ja det er bare fornavnet. Utifra våre politikere (bortsett fra FrP) kan det virke som om Kari og Ola Nordmann er noen dumme uvitende naut som ikke vet sitt og andres beste, og derfor er avhengig av Onkel Stat (Uncle Sam?) til å ta vare på oss. Kjempeirriterende!
Hva mener du med at du måtte bruke briller/forstørrelsesglass for å lese? Er det noe gærnt med blogg oppsettet mitt, eller har du for liten skjerm/eventuellt kjører for høy skjermoppløsning? Selv sitter jeg med en 17 tommer monitor og kjører 1024 x 768 skjermoppløsning.
P.S: Kan du la være å skifte nick og blogg hver måned, er litt vanskelig å holde følge med deg og dine aktiviteter.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2010 at 10:54 pm
Herregud, hvis en potensiell arbeidsgiver spør om du planlegger å bli gravid, si at du er lesbisk. Hvis du blir gravid, si at Høybråten la sin hånd på deg og frelste deg fra et liv i Sodoma og Gomorra (Hallelujah!! i ditt ansikts svovelpytter og strilefse.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 17th 2010 at 1:57 pm
Flinke mannen!!! Sorry, jeg har ikke fått med meg innlegget ditt før nå. Dette er jo pokker så sant. Men forundrer det deg at noen finner på noe sånt? Jeg har sluttet å undre meg…..
Når det gjelder det med barn blir jo dette bare verre og verre. Jeg har selv sett hva denne barnefordelingen gjør med unger. FORELDRENE er noen jævla egoister spør du meg. Her i vårt nabolag er det 6 tenåringer som har skilte foreldre, og dette er venner av ungene våre. ALLE har delt foreldreansvar slik at ungene bor 1 uke hos mor og 1 uke hos far. INGEN av ungene liker denne ordningen De sier selv de bor i en bag og føler de må flytte hele tiden. ALLE har bedt om å få endret ordningen MEN mor og far sier det passer så bra for DEM så da blir det sånn. Dersom disse stakkars ungene skal bo minst 1 natt motsatt, ja da kommer disse ungene til å ha det vondt.
Nå har forskning vist at disse barna faktisk blir veldig rotløse og rastløse som voksen, kanskje ikke så rar`t?
På tide at vi lytter litt mer til våre barns ønsker og behov og sette våre egne litt til sidè???????
Når det gjelder det med gravide så orker jeg ikke kommentarer det. Det er jo ikke lov i dag, men at noen blir satt til side fordi de er i rette alder tviler jeg ikke på.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 28th 2010 at 9:00 pm
Ja egentlig er det ganske dumt å ansette damer mellom 30 og 40 år. Med en gang de får seg type(om de ikke har det) så er det rett på lage barn stadiet. Da er de ute 1 år. Best å ansette menn…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 25th 2010 at 3:01 pm
Det er jo typisk politikere det….. Kvinner er et minus fordi de får unger….. Unger som faktisk skal ta over verden etter sine foreldre. Unger som faktisk betyr fremtiden. Jeg lurer på jeg om de som nekter kvinner arbeid har unger selv? Kanskje de er sterrile og er rett og slett syret gjennom av misunnelse fordi de ikke får ført de ekle genene sine videre….
At unger skal bli brukt som kasteball er helt motbydelig! Hva om ungen ikke har det bra hos en av sine foreldre? Ei jeg jobber med har et barnebarn som griner hvergang den skal til sin far. Ungen er redd og vil ikke. 3 år den. Pappaen bare kommer og tar den med seg enda det er meget tydelig at ungen overhode ikke vil. Ettersom den ungen er barnebarnet til en slekning av en politiker holder politiet tett om det og sier de jobber med saken. Tviler at de i det hele tatt bryr seg!
Du har fått med deg lovforslaget om at foreldre ikke får bo mer enn 5 mil unna hverandre pgs ungen de har sammen?
Er det sånn verden er idag? Barn blir brukt på alle mulige måter?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 7th 2010 at 5:14 pm
hmmm… jeg ville si att diskrimineringen mellom kjønnene aldrig kommer till og forsvinne for en kvinne kan alltids bli gravid uansett om dt er planlagt eller ikke.
vi foreldre eller blivende foreldre skal vel se till barnets beste og ha fast jobb før man blir gravid? sån att man har ekonomi till og ha et barn??
for å få fast jobb nor man har planer om og skaffe barn skulle vere umulig når det er tillatt og spørre om planleggign av barn.
jeg mener bare det at kjønns diskrimineringen finns jo allerede, hvorfor lage en diskriminering mellom kvinnene som ska oppfostre neste generation med go ekonomi og kvinnerne som tenker på seg sjøl og jobben hun ska jobbe i.
jeg sitter som arbeidssøkende etter fast jobb og planlegger barn men ikke før jeg har ekonomi som rekker till det når jeg tenker på barnets beste.
det finns jo en grunn till att man får vere mammaledig men nå idag har vi mange som er pappaledig… så en mann kan ogå vere borte minst like lenge som en kvinne.
bra blogg du har. MVH Tess
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende